czwartek, 31 października 2019

Piesek Strażak w przedszkolu, czyli jak łagodnie wprowadzić dziecko w świat przedszkola

Serdecznie Cię witam i zapraszam do mojego przedszkola. Nazywam się Piesek Strażak i mieszkam w twoim przedszkolu. Opowiem Ci co tu robimy ciekawego.

Rano, kiedy przychodzimy możemy bawić się swoimi ulubionym zabawkami. Później pięknie odkładamy zabawki na miejsce. Następnie witamy się, gimnastykujemy, rozmawiamy o pogodzie i o tym, jaką mamy porę roku. Myjemy też rączki, ustawiamy w pary i przechodzimy na śniadanie. Bardzo lubię ten czas, bo jestem pieskiem łakomczuszkiem, a nasze panie kucharki przygotowują dla mnie i wszystkich przedszkolaków pyszne śniadanka. Jestem ciekawy co Ty lubisz jeść najbardziej na śniadanie?
Po śniadanku mamy zajęcia. Nasza pani opowiada nam wtedy bardzo ciekawe rzeczy o świecie. Uczymy się też liczyć, a nawet już troszkę czytać, malować, pisać swoje imię. Najbardziej lubię malowanie. Pani zawsze wiesza nasze rysunki na wystawie i wszyscy mówią mi, że bardzo dobrze maluję! Ciekawe czy ty również to lubisz? Z pewnością te zajęcia Ci się spodobają.

Po nauce możemy się znów bawić. Zawsze biegnę do kącika z autkami, ale lubię też kącik kuchenny. Przygotowuję wtedy dla moich koleżanek i kolegów różne smakołyki. Pani przypomina nam byśmy zawsze zgodnie się bawili i dzielili zabawkami. Jestem bardzo grzecznym pieskiem i mam dużo koleżanek i kolegów.
Po zabawie, jeżeli tylko nie ma bardzo brzydkiej pogody wychodzimy na plac zabaw lub spacerujemy po okolicy. Bardzo lubię ten czas. Jesienią zbieram szyszki w ogrodzie przedszkolnym i huśtam się na huśtawce. Ale już w czasie spacerku robię się znów strasznie głodny, a mój brzuszek woła ,,ja chcę jeść”. Dlatego cieszę się, kiedy wracamy do przedszkola i możemy zjeść smaczny obiadek. Najbardziej lubię kotleciki, ziemniaczki i mizerię. Mniam, mniam!

Po obiedzie wracamy do naszej kolorowej Sali. Tam śpiewamy z panią różne piosenki i razem się bawimy. Niektóre dzieci idą do domku, a niektóre jeszcze ze mną zostają. Jakoś tak po obiadku robię się strasznie senny. Czekam aż pani przywiezie leżaczki, czyli takie małe łóżeczka. Kładę się na moim leżaczku i słucham miłych piosenek. Sam nie wiem kiedy moje powieki robią się ciężkie, tak ciężkie, że aż zasypiam. Wiesz, ja bardzo lubię drzemać sobie, jak wszystkie pieski! Kiedy się budzę czeka na mnie już pyszny i zdrowy podwieczorek! Szybciutko sprzątam łóżeczko, moją podusię i kołderkę, myję łapki i zjadam z apetytem przekąskę. Później często układam puzzle i gram z panią i dziećmi w różne gry. Najbardziej lubię grę ,,Bystre oczko”. Już nie umiem doczekać się kiedy nauczę Cię w nią grać! Zagrasz ze mną? A jaka jest Twoja ulubiona gra? Później czasami bawię się lub maluję! Po południu żegnam się z dziećmi, a pani odkłada mnie na półkę. Lubię sobie tam siedzieć obok króliczki Róży. Odpoczywam wtedy po wszystkich zajęciach.

Tak bardzo się cieszę, że niedługo będziesz ze mną w przedszkolu! Słyszałem, że jesteś naprawdę kochanym dzieckiem i bardzo lubisz się bawić! Wypocznij przez wakacje, a później z uśmiechem na twarzy przychodź do nas! Przytulam Cię mocno, mocno.